18/12 2009 Det blir nog bra ändå!

Känner mig mycket piggare och gladare idag än vad jag gjort på länge! Tack gode gud, det kanske börjar vända nu?
Pratade med mamma igår och hon hade talat med bankchefen på banken där jag och Fredrik inte blev korrekt bemötta förra veckan.  När en tant säger att man ska söka sig till en annan bank och inte ens bryr sig om att titta på våra inkomster eller försöka hjälpa oss på något sätt när vi vill ha lån, ja då känner man sig ganska dum när man går därifrån. Vi är helt nya i det här med att ansöka om lån till en bostad och ville ha lite goda råd och ta reda på hur mkt man har möjlighet till att låna och så blir man ivägskickad på det viset, på banken man alltid har vart kund. Det kändes inte helt rätt, och det tyckte inte bankchefen heller=) Han tyckte det var dåligt av kärringen att bemöta oss på detta sätt, så gör man inte! Han gav oss nummret till en annan tjej på banken vi kunde ringa som tydligen skulle vara väldigt bra. Känns så skönt att han står på våran sida! Jag och Fredrik kände oss ju så dumma när vi gick från banken sist, men då gjorde vi alltså helt rätt. Det är kärringen som ska känna sig dum! Jävlas inte med oss för då får du med min mamma att göra=) Vad hade jag gjort utan min mamma?? Skulle aldrig klara mig. En dag hoppas jag att jag blir lika skärpt och grym som hon är så att jag kan hjälpa mina barn lika bra!

Har vart nere på vårdcentralen och lagt om handen på Alexander idag. Läkaren tyckte att det såg bra ut. Blåsorna var fortfarande hela vilket är bra för spricker de kan det bli infektion i handen och det vill vi inte! Var lite orolig för att Alexander skulle slita av sig sitt bandage men jag har sagt till honom hur snygg och fräck han ser ut med det, så nu är han väldigt nöjd över att ha bandage på handen=)

Har packat det sista inför Sälen-resan. Imorn sticker vi! Ska bli så härligt att fira jul i Sälen. Det verkar ju som att det blir en vit jul här nere i Göteborg också. Men tänk... massor med snö, en stuga, öppen spis... kan inte bli mer jul än så=)
Så ikväll åker vår familj, pappa och bror Christian hem till Fredriks föräldrar så sticker vi allihopa tidigt imorn. Den 23 kommer mamma och bror Robin upp också=) Tyvärr följer inte Fredriks syster Mia med, med hennes Patrik, men vi får fira lite jul ikväll när de kommer till Fredriks föräldrar.
Ska bli så underbart att Fredrik är ledig tre veckor med oss nu också=)!!!
Nu vaknade båda barnen, måste gå....

Kommentarer
Postat av: Carro

Vad skönt att allt ordnade sig för dig till sist, Jenny. Jag fattar inte varför vi unga blir så dåligt bemötta ute i livet. Det är väl meningen att de äldre med sin erfarenhet ska hjälpa oss att komma in i samhället. Ibland undrar man vart världen är på väg. Tråkigt med din sons hand bara. Hoppas att den läker o blir bra igen. Kram Carro

2009-12-18 @ 18:15:57
URL: http://liveteftertjugoforetrettio.blogg.se/
Postat av: Sofie

Låter som en kanon jul :D skönt att det löste sig med banken, man blir så frustrerad som sagt.. Kram kram

2009-12-19 @ 08:23:13
URL: http://lysvret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0