Inget mer ammande!

Nej nu får det vara nog! Har kämpat och fått till det med amningen sedan Anton föddes. Det är inte lätt med en som vrider och vänder på sig, släpper taget, skriker, äter lite till, släpper taget, skriker..... Nej imorse fick jag nog! Har kämpat och trodde jag kunde göra det till han var ett halvår iaf för modersmjölken är ju det bästa för de små liven, och man vill ju ge sina barn det bästa. Men för både min och Antons skull tror jag faktiskt det blir bättre med modersmjölkersättning. Han är mycket mer nöjd när han äter från flaskan och jag tror han kommer fortsätta vara en frisk och fin kille ändå=) Jag förstår att han inte gillar mina tuttar, det gör inte jag heller hahaha!
Nu är det ändå snart riktig mat som gäller. Tänkte faktiskt jag skulle börja lite smått idag med att koka en potatis och mosa till honom. Alexander var också 3 1/2 månad när han började med smakportioner.


En liten att-göra-lista idag:

  • Sortera alla kläder
  • Handla
  • Ringa folk och tacka för julklappar
  • Åka till mamma och köpa lite goda ostar och korvar

Kommentarer
Postat av: Sofie

Förstår vad du menar, fast min produktion la av vid ca 3månader så då fick man börja med efsättning men som sagt det viktigaste är ju att båda mår bra, tror inte dom tar skada av ersättning :D det blir nog friska barn av våra med ;) kram kram

2009-12-29 @ 10:58:34
URL: http://lysvret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0