Känner mig som en ny människa!

Känner mig så pigg och glad som jag alltid brukade vara förr! Känns helt underbart. Det är inget speciellt som har hänt, jag känner bara att jag har fått tillbaka mina krafter. Är inte lika trött och hängig. Hoppas detta kan hålla i sig nu=)
Det började när jag åkte och hälsade på mamma i affären och vi pratade ändå inte om något särskillt, jag kände bara hur jävla bra jag mådde. Det kanske har vart någon sorts stress man kännt för att amningen inte gått så bra med Anton. För idag bestämmde jag ju mig för att sluta amma och både jag och Anton har vart gladare. Jag har ju inte känt mig speciellt orolig för hans måltider för han har gått upp bra i vikt, men man kan ju faktiskt må dåligt och vara stressad över något man inte tänker på.
Anton har fått sin första smakportion idag också=) Det gick JÄTTEBRA! Först rös han till lite och gjorde lite roliga miner, men efter en stund gapade han och ville ha mera och spottade inte ut någonting! Det känns jättebra, hoppas att det kommer fortsätta så. Det blev majs och potatispuré som första smakportion. Han får väl testa det några dagar, sedan tänkte jag koka en morot och se vad han tycker om det. Intressant va?? Jag som mamma tycker detta är jättespännande! Alltid roligt när det händer nya saker med barnen.

Nu sitter jag här och dricker ett jättegott kardemummakaffe jag köpte hos mamma. Anton sover, Fredrik lägger Alexander (ja! han går och lägger sig sent) och snart ska det bli lite Sex and the city avsnitt så fort Fredrik kommer!


  • Sortera alla kläder
  • Handla
  • Ringa folk och tacka för julklappar
  • Åka till mamma och köpa lite goda ostar och korvar

God natt!

Kommentarer
Postat av: Carro

Åh, vad mysigt ni har det =) o Kul att det går bra med Anton o hans första riktiga mat ;) kramiz

2009-12-30 @ 18:21:47
URL: http://liveteftertjugoforetrettio.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0