Lördag och Söndag

Igår (Lördag) åkte vi och hälsade på familjen Chitsaz. Sist vi träffades var på Sebastians student i våras, det var alldeles för längesedan! Vi visade upp vår lille Anton som mest bara ville sova. Jag tyckte det var skönt, men kanske inte så roligt för de som träffar han för första gången... Reza kom dit också med sin söta dotter Ellen som är ett år yngre än Alexander. Hon var så gullig mot Anton, hon pussade och klappade på honom hela tiden=)
Vi satt och pratade och fikade, sedan åt vi middag. Jättegod kyckling med sås och klyftpotatis. Efter middagen var det fika igen, passar en gottegris som mig väldigt bra;) Vi hade tänkt att stanna och titta på Danmark - Sverige matchen, men med ett barn som pillar och klättrar på det mesta och ett barn som skriker så valde två trötta föräldrar att åka hem och lägga sina barn. Lika bra var väl det för Sverige förlorade matchen.. De har inget i VM att göra, de skulle inte gått långt ändå... Vi kan tydligen fortfarande gå vidare om vi vinner mot Albanien och om Malta vinner mot Portugal. Kan inte ett lag lyckas ta sig till VM på egen hand utan måste hoppas på att andra länder vinner och förlorar hit och dit, då har man fan inget i VM att göra!! Slut diskuterat om fotboll...

Idag på förmiddagen så gick jag och Fredrik runt och städade lite här hemma, det såg förjävligt ut=) som att någon hade släppt en bomb i lägenheten.
Strax innan två åkte Fredrik iväg för att repa med några kompisar och jag och barnen fick besök av Karin, Tobbe, Oliver och lilla hunden Maja=) Jätteroligt, har inte träffat de på länge heller så det var så kul att få se de! Alexander och Oliver lekte inne på Alexanders rum och vi andra satt och fikade.. Jag försökte fika iaf.. det var någon liten krabat som inte ville vara glad idag, hehe. Sånt är livet, man vet aldrig vad för humör de är på de små liven.
En go helg har det vart iaf. Nu sitter jag här och njuter, haha. Barnen sover och Fredrik har inte kommit hem ännu. Ska nog göra mig en kopp te innan jag väcker Alexander som har somnat på en väldigt dum tid egentligen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0