Seg, segare, Jenny!

Jenny aka segfan uppdaterar nu... Får skylla på att vi har vart sjuka här hemma. Pojkarna har vart dåliga med feber och skit, äcklig slemhosta som de försökt hosta upp så att de knappt får luft=( Äckligt! Alexander är pigg nu men jag och Anton mår väl sådär... Jaja, det blir nog bättre snart!

Påskveckan hos mormor å morfar var underbar! Vädret kunde vart lite bättre kanske, men det var ändå underbart och vi har vart ute mycket.
Alexander trivs väldigt bra, det finns så mycket att göra. Vi har vart i skogen och plockat pinnar och hjälpt till att lasta lite skit från renoveringen av mormor och morfars sommarstuga. Låter inte så roligt kanske, men det är fruktansvärt avkopplande och Alexander älskar att hjälpa till. När vi är många som gör det är det roligt.
På påskafton var vi drygt 20 pers, det var mycket liv, men mycket trevligt. Alexander har så roligt med mina små kusiner och mina kusinbarn=) Märker att jag skriver mycket om Alexander, men Anton är så liten så han hänger bara med och flinar åt alla och Fredrik tycker som mig, haha=)
Vi åt en riktigt god lammstek som min moster Helenas man hade gjort, det var ägghalvor med räkor, gott bröd, lax med mera, med mera.
På söndagen åkte vi några stycken till Grebbestad och tog en glass. Barnen fick vara hemma så att jag och Fredrik fick ta det lite lugnt. Det var fint väder men det blåste en del. Det var iaf gott att gå lite på bryggan och titta på den fina utsikten. På eftermiddagen åkte vi hem och grillade lite korv. Det var gott med mammas goda pastasallad till=)
På måndagen åkte vi hem hit, tråkigt... Men det är bara ca 6 veckor kvar så är vi hos mormor och morfar igen=)

Här hemma är vi ju som sagt sjuka men jag var ändå på ostprovning igår i mammas affär. Det var mycket trevligt. Vi var tio stycken, elva med mamma. Fyra stycken var där som jag inte kände, de var trevliga. Vi fick smaka på flera goda ostar och tre goda viner till det. Allt var mycket gott, jag är ju ostälskaren nr 1. Det var många goda marmelader, gott bröd, lite frukt och grönsaker som passar till ost. Mycket lyckat helt enkelt=) Jag förstår att mammas ostprovningar är så populära, man har mycket trevligt!

Idag blir det bara till att ta det lugnt. Vila så mycket som möjligt. Kanske smågreja lite=)


All skit försvann


roligt i skogen=)


Anton i vagnen, Sussie och Josephine.



Härliga Grebbestad=) Än så länge rätt så folktomt på bryggan, men ändå mysigt!

HEJ!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0