Hemma igen... men åker snart.. IGEN! What a life!

Kom hem från Kungshamn igår. Hade bokat tvätt-tid, så det blev en tvätt lördag:) Nä, inte så farligt faktiskt. Tvättade bara på kvällen.
Tyvärr har det vart så jävla tråkigt väder i Kungshamn.. Det var hyffsat i onsdags när vi kom upp och igår innan vi åkte hem, men annars har det vart regn och blåst. Stockholms skärgård fyra veckor nästa år? Inte alls omöjligt om jag får bestämma:) Fast Stockholm har faktiskt inte heller haft så bra väder..
I onsdags när vi kom upp så fick vi iaf besök av Sussie och David. Mycket trevligt! Vi åkte till hamnen i Kungshamn och gick på restaurang Kanske. Anton sov under hela besöket och Alexander är så gammal och duktig så att han sitter stilla på restauranger nu för tiden, så det var ett mycket lyckat och trevligt besök med mycket god mat och trevlig personal! Kan rekomendera Kanske till alla som besöker Kungshamn.. eller jag Kanske kan rekomendera den restaurangen;););););););) Get it?? Hahahahah hohohohoho hihihihhi Jag är så jävla rolig! :D
Trevligt hade vi som sagt och när vi kom hem till campingen satt vi ute i förtältet och pratade och hade trevligt. Vi blev väl lite trötta efter ett tag när barnen hade somnat och började prata om svenska roliga ortnamn. Jävlar vad vi garvade:D Vi hade så omoget roligt, det var helt underbart! Men ÄR inte dessa namn roliga så säg: Ryckepungsvägen, Rumpsjön, Lem, Bögholmen, Muslickberget, Ballekåtan, Kukasjärvi, Brittas Hål, Snålkuk, Valefittan och Djuparöven. Jag garvar nu:D VEM kom på dessa namn?? Hade det inte samma betydelse förr? Snålkuk brukar jag kalla idioter jag stör mig på, eller som helt enkelt är snåla.. och så finns det en stackars ort i Sverige som ska behöva heta så... Det hade jag inte en aning om:D HAHAHA. Vad roligt man kan ha:)

I torsdags och fredags gjorde vi inte mycket.. Det var så regnigt och blåsigt. Vi handlade lite och så fick det bli filmdagar. Fredriks föräldrar kom upp till husvagnen i fredags också.

Igår var jag, barnen och Fredriks mamma vid vattnet för att Alexander skulle fiska lite krabbor. Det gick väl sådär för Alexanders del. Han förstår väl inte riktigt ännu hur man gör så han satt och ryckte i spöet hela tiden, ingen krabba fick chansen att smaka på betet. Ewa fick upp en krabba iaf:) Alexander tyckte bara det var roligt att ligga där med sitt spö och förklara för alla andra pojkar och flickor hur man skulle göra när man fiskar krabbor:) Han är för söt:)
Och jag ramlade på stenarna när jag letade efter musslor.. Jag slog i högerbenet när jag ramlade, men tänkte inte så mycket på det för det gjorde inte särskillt ont och det gick över med en gång. Igår när vi kom hem hit och jag skulle ta ett bad så såg jag att det var alldeles blått och svullet:) Så kan det gå, men det ser mycket bättre ut idag!

Idag flyttar vi hem till Fredriks föräldrars hus. Det ska bli gott med ett hus, en trädgård och en pool:)

Sussie och David på Kanske



Kungshamn black & white




Vackra Sussie och sötaste Alexander



Krabbfiske på bryggan



Ciao!

Kommentarer
Postat av: sofie

Så mysigt, hoppas ni får bättre väder nu då.. Herregud vilka namn hahahahahahahaahahaahah illa illa å bo där, kramkram

2010-08-01 @ 10:31:38
URL: http://lysvret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0