En helg hos mormor

I fredags kväll åkte jag, Fredrik, barnen och Robin upp till mormor. När vi kom fram blev det idol-final. Rätt person vann ju helt klart. Tyckte dock att finalen var tråkig.... Det var som ett vanligt idol-avsnitt. Det hände inget roligt tyckte jag. Eller så är det jag som håller på att tröttna på idol?

Igår var vi och hälsade på mormor som var och jobbade på en mysig julmarknad. Nu kom jag inte ihåg vad de sålde:S men det var nåt ätbart i alla fall:) Det fanns lite av varje. Porslintomtar, smycken, fiskdamm, fika, brödbak med mera. Jättemysigt! Väldigt mycket folk dock, så vi var inte där så länge.
Vi åkte och hälsade på morfar på kyrkogården. I en grav täckt av snö och blommor ligger lilla morfar.. Det är fortfarande så svårt att förstå:( Det är jobbigt! Ska han ligga där och vara kall nu i jul? Så tänkte jag när vi stod där.. Men så är det ju inte. Han fryser inte och han har inte ont. Han har det nog förmodligen jävligt skönt:) Älskade lilla morfar..

Idag har det vart svinkallt ute. -9 grader, men det kändes som mer. Vi tog oss ut en liten stund iaf. Det har vart väldigt soligt och vackert ute idag. Christian och Sophia lånade ju min systemkamera nu i helgen så jag fick ta med min Nikon Coolpix digitalkamera. Det får funka det med:) På väg hem stannade vi till i Grebbestad och kollade på vinterlandskapet över havet.
Nu är vi hemma igen.. Längtar redan tillbaka. Hatar att åka hem där i från. Men det är luciafirande på Alexander dagis imorn så det ska bli mysigt:)

Ute hos mormor






Grebbestad



Mysigt!

Nu blir det popcorn och ett päron till farsa firar jul:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0