Helgen=) och semledagen! Kul om ni orkar läsa allt.. hehe=)

Har haft en helt underbar helg! I Fredags var ju jag och Karin på restaurang och bio. Det var jättetrevligt! Mindre rolig sak var att jag åkte fast på spårvagnen=( Vi hade bråttom till restaurangen och sprang till spårvagnen så jag hade inte en tanke på att skicka en sms-biljett innan, vi hade ju så bråttom! Kom på inne på spårvagnen att jag skulle skicka men då hade den här idioten (kontrollanten) redan tagit tag i mig så jag skickade biljetten efter han hade sagt till mig. Fanskapet ryckte mobilen ur handen på mig och den fick jag tillbaka först efter att han fått mitt körkort. Otrevligt jävla svin var han! Jag fattade ju att jag hade gjort fel och gjorde inget motstånd alls, endå beter han sig på det viset och har en tyken ton under hela tiden man står där... JAG TYCKER VÄSTTRAFIK SKA TA OCH LUGNA NER SIG LITE!! Med alla dessa förseningar vinter, vår, sommar och höst (jag var MÅNGA gånger försenad till jobbet och väldigt sen hem på kvällarna när jag jobbade och åkte tåg), tykna busschaufförer, idioter till kontrollanter, höjda priser år ,efter år, efter år. Jag förstår verkligen att folk inte betalar för sig, men det var inte min avsikt att tjuvåka för det gör jag ALDRIG. Jag skulle skicka den biljetten men har man bråttom så glömmer man ibland. Men ok, DET var faktiskt mitt fel, men man har inte rätt att rycka åt sig folks saker så jag ringde och klagade till västtrafik idag på den här kontrollanten, men hon jag pratade med sa att jag skulle göra någon anmälan på deras hemsida. Det vet jag inte om jag bryr mig om, men jag sa iaf precis vad jag tyckte och tänkte... men det tar de väl säkert inte åt sig utav... NEJ, VILL NI ATT FOLK SKA ÅKA KOLLEKTIVT SÅ FÅR NI FAN SKÄRPA ER! JA!!! JAG ÄR UPPRÖRD!! När man blir behandlad på det viset... Skit i det nu...

Jag och Karin åt jättegott på restaurang Mykonos på Linnégatan. Till förrätt åt jag grillad Halloumiost med honung, Karin åt vitlöksbröd med Tsatsiki. Varmrätten var jättegoda lammfärsbiffar med typ friterad potatis och tsatsiki. Och Karin hade en mycket trevlig nyhet. Hon ska bli mamma igen i september=) Ungefär när Anton blir ett år ska hennes Oliver få en lillasyster eller lillebror. Underbart=) Grattis till Karin, Tobbe och Oliver!!
Bion började vid 21 på biopalatset. Snabba Cash var ju grymt bra! Mycket spännande och väldigt bra skådespelare (inte bara Joel Kinnaman;)) Den rekomenderar jag verkligen!

I lördags var vi ute hela familjen. ALLA syskon med alla respektive och mamma och pappa. Det är inte ofta det händer att alla kan vara med samtidigt så det var riktigt kul. Barnen fick vara hemma hos farmor och farfar.
Vi firade mamma och pappas 20 åriga bröllopsdag (som var den 30/12 2009).
Vi började med bowling på star bowling och jag var GRYM! Jag vann inte men jag var klart en bland de bättre=) KAN bero på att två utav våra tre barnor slutade fungera efter halva tiden.. Bandet som kör upp kloten efter man kastat brände sönder så det luktade över hela stället. Så just vårt sällskaps barnor skulle gå sönder, tråkigt! Men jag, Fredrik, Christian och Sophia kunde spela klart iaf.
Efter bowlingen åt vi mat på Pasta+, jättego italiensk restaurang! Förrätt: Tomat och Mozzarellasallad med parmaskinka och ruccola. Huvudrätt: Tunn skivad oxfile med olivolja, balsamvinäger och rödvinsås, hyvlad parmesan! MUMS!
Efter Pasta+ skulle mamma och pappa titta på Boddy Holly med Brolle på Scandinavium så vi syskon med respektive gick till biljardpalatset och spelade. Jag är inte lika bra på biljard som bowling, men kul är det=) Mina äldre bröder har ju typ vart bäst i hela Sverige, så dom spelade jag INTE mot=)
Söndagen då... alla hjärtansdag... det märkte jag inte mkt av. Jag och Fredrik är väl så säkra på vår kärlek så vi behöver inte göra nåt speciellt;) och så fyller Fredriks mamma år så det blir att man firar henne. Så det blev god middag och efterrätt hos Fredriks föräldrar. Mycket trevligt!

Och IDAG så har Julia vart här hos oss. Vi har bakat semlor=) Hälften med mandelmassa, hälften med vaniljkräm. Jag är mer för vanilj! Det blev mycket goda semlor, vi är så duktiga! Så nu ikväll kom Robin också så vi åt lite goda semlor..
Nu orkar jag fan inte skriva mer=) Hörs nån annan dag...

Kommentarer
Postat av: Sofie

HAHA det var inget dåligt inlägg men låter trevligt allt ihop utan att du åkte fast då.. Jag förstår vad du menar man blir så arg på dom, alla vill inte tjuvåka som dom tror, förstår att du är arg, jag Hatar västtrafik, speciellt när man ska passa tider, nu mera är inte det så ofta som tur e HAHA kramkram

2010-02-18 @ 11:28:19
URL: http://lysvret.blogg.se/
Postat av: Carro

Oj, vilken helg du har haft med mycket god mat =) jag håller med dig om Västtrafik!!! Jag HATAR dem! Åker sällan kollektivt bara för att det inte funkar, de är så dyra och tror att de kan behandla en som de vill eftersom de är ensamma på marknaden. Näe, det blir bil för mig..synd bara att det påverkar miljön bara. Men så länge Västtrafik är som de är så kommer jag välja bilen istället. Hoppas barnen mår bra! Kramiz Carro

2010-02-18 @ 19:54:51
URL: http://liveteftertjugoforetrettio.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0