Nytt år = nytt sunt tänkande! Kommer det hålla?

Jag älskar verkligen början på ett nytt år. Då har man gett sitt nyårslöfte som man ännu inte har hunnit bryta, man har ett helt år på sig att försöka få nya mål uppfyllda. Man känner sig så jävla nöjd! Det brukar ju vara så att i slutet på året så har man ändå inte lyckats med det man vill, men detta året ska jag verkligen försöka!!
Nyårslöftet är STORT och säkert likt de flesta nyårslöften. Har funderat ut många bra saker som egentligen inte är så svåra, bara man ger sig fan på att göra det!

  • Börja motionera
Tänker inte slösa mina pengar på nåt gymkort för det är inte min grej att gymma, men ut och promenara, springa, cykla, träna lite hemma.
  • Äta lite sundare
Tänker inte börja med nån metod som typ GI, tänker inte äta bara sallader m.m.. Jag tänker äta det jag tycker är gott precis som jag alltid har gjort, men kanske äta normala mängder och inte trycka i mig mat bara för att det är gott. Jag får sluta äta godis och bullar och sånt på vardagar, får hålla mig till helgen med vissa undantag som födelsedagar och sånt.
  • Tänka mer ekonomiskt
Kan egentligen inte klaga på mitt ekonomiska tänkande, för jag är redan duktig när det gäller den biten, men det går alltid att bli lite bättre ändå. Jag har kommit på lite nya smarta idéer som kommer bli roligt=)
  • Ta tag i saker med en gång
Det jobbigaste för mig för jag är ju så otroligt lat! Jag vet ju hur bra man mår när man tar tag i saker med en gång så varför är det så svårt? Diska direkt efter maten, ringa viktiga samtal, går något sönder så ser man till att få det lagat osv. Det är ju inte så svårt egentligen.

Ska verkligen försöka bli den människan jag vill vara, jag vet hur bra jag mår då och det vill man ju göra=)
2010 är början på mitt nya, bättre liv!

Kommentarer
Postat av: Therese - Mamma till Tim

Vi har något gemensamt i detta lufften. :)

Lycka till. :)

2010-01-03 @ 23:08:49
URL: http://cutetess.blogg.se/
Postat av: Sofie

hahah att alla har samma :D härligt, lycka till! ta hand om er, kramkram

2010-01-04 @ 14:56:43
URL: http://lysvret.blogg.se/
Postat av: Carro

Jag tror du klarar det fin fint =) det gäller bara att verkligen bestämma sig =) lycka till! Kramiz Carro

2010-01-05 @ 10:44:24
URL: http://liveteftertjugoforetrettio.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0