Dålig uppdatering, jag vet!

Ibland är jag så dålig på att uppdatera.. Vet massor med saker som jag kan skriva, men väntar alltid till kvällen och ibland är jag så jävla trött så jag orkar inte skriva... Ska bli bättre, jag lovar!
Har ju vart hos mormor och morfar tillsammans med min mamma och pappa och barnen några dagar. Det var helt underbart! Riktigt varmt, så nätterna var ju inte så roliga varken för mig eller barnen, men dagarna var fantastiska! Det regnade några dagar och det var faktiskt ganska skönt det med=) Får lägga upp lite bilder senare!

Idag har jag vart uppe sen 06:30 och sorterat tvätt och sprungit till tvättstugan. Ska snart ner och slänga i kläder i torktumlaren. Vi är ju bara hemma och mellanlandar, vi reser vidare till Järvsö imorn, där pappa (och Lill-Babs;) kommer ifrån. Det blir en lång bilfärd imorn, det är ca 62 mil till Järvsö från GBG och så har man ju två småttingar i bilen så det kan ta ett tag. De älskar iofs att åka bil, men vi får stanna några gånger för att sträcka på benen, äta mat, blöjbyte på Anton.... Men roligt ska det bli=) Älskar att åka långt!
Håller på att förbereda maten som vi ska ha med i bilen imorn. Har precis tagit ut grillkryddade kycklingklubbor från ugnen, ska baka bullar (och kanske nåt mer), lägga ner ölkorvar=)=).. Och imorn innan vi åker gör jag baguetter med ost och skinka, och några med salami, parmaskinka och brieost. Lite frukt och dricka ska vi slänga med också.
Det ska bli så kul att åka till Järvsö igen, har inte vart där på fyra år.. Det var när vi var där sist som jag började tro att jag var gravid för mensen skulle komma nån gång den veckan, men icke! När vi kom hem köpte jag ett test och det var ett + på stickan=) Då var Alexander i magen, och jag var lyckligare än någonsin! Kanske ska börja tro nu igen??? ;););) Näää, jag vet inte.. Jag tror inte ännu.. HOPPAS kanske att det är nåt i magen. Mensen har inte kommit och det har gått lite drygt fem veckor.. Men det där kan man inte lita på efter ett missfall.. Har den inte kommit om en månad kan jag nog vara säker på att en bebis är i magen=) Men slappna av kommer jag inte göra förrän barnet är fött och mår bra.. Efter alla hemska missfall och dödsfall jag hört om under dessa fem veckor så kan man fan inte vara säker förrän barnet är ute! Hemskt.... Alla har försökt att få mig att må bättre och minsan berättat om värre missfall är mitt. Och jag förstår verkligen deras tanke att försöka få mig att må bättre för mitt missfall var inte så allvarligt, eller vad man ska skriva!? Men det kändes inte så bra innerst inne, men det har jag inte talat om. Jag vet fortfarande att det var lika bra att jag fick missfall för nåt var fel bla, bla bla.. Men det var en planerad graviditet och man blir så lycklig med en gång man får reda på att man är gravid och bara på en sekund så krossas drömmen. Det var faktiskt jobbigt! Så att alla berättade om folk som fått värre missfall hjälpte inte inte ett dugg.. Jag mådde dåligt och var ledsen ändå.. Och skulle man bli gravid igen så kommer man tänka på alla dessa hemska missfall man hört om hela graviditeten, så tack! Det var Vårt blivande barn som försvann och det känns.. Och IDIOTERNA som sa att det är så skönt med bara två barn, och orkar ni verkligen skaffa barn nu IGEN?? Hjälpte inte alls direkt efter ett missfall... Det var jobbigt och det stör mig fortfarande som ni märker!
Jaja, nu ska vi inte prata om några tråkiga saker....
Nu ska jag tillbaka till tvättstugan, sedan äta frukost och börja packa=) Hörs sen. Puss

Kommentarer
Postat av: sofie

Ja, folk har så mycket åsikter.. jag hoppas med dig när det än blir, barn är det bästa som finns å jag vill oxå ha fler å dom kommer när dom kommer, spelar nog ingen roll hur lång tid det är imellan eller så det är man som föräldrar som ska ta hand om dom så det är bara man själv som vet när det är rätt :D heja er! kramkram

2010-07-17 @ 10:11:45
URL: http://lysvret.blogg.se/
Postat av: Kusin Helen

Skit i vad folk säger, alla har så många åsikter. Dom tror att dom hjälper men ibland stjälper dom istället. Jag har haft tre stycken och det är skitjobbigt varje gång. Jag håller tummarna för er! Kram

2010-07-18 @ 01:05:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0