Ute i naturen

Efter att jag och Anton lämnade Alexander på dagis imorse så gick vi till Slätta Damm. Vi köpte med oss lite fika, ÄPPLEN och vatten till mig och yoghurt och pärondricka till Anton. Det är slut med allt onyttigt gott för min del, kanske bara äter lite vid vissa tillfällen, men annars så måste jag skärpa till mig. Jag ska gå ner mina 10 kilo som jag gick upp EFTER förlossningen, inte under graviditeten. Jag vägde 55 kg efter Anton kom ut, och nu väger jag ca 65, 66 kg nåt sånt... Jag känner inte igen mig själv. Jag brukade vara en pigg, glad och smal tjej.. Vet inte vad som hänt, men jag gillar det inte och tänker ta tag i det nu!!! :) Men det var inte det jag tänkte skriva om nu...

Jag och Anton var ute i tre timmar!! Vi gick som sagt till Slätta Damm i detta underbara väder. Det var riktigt varmt innan vi kom in i skogen, men väl inne i skogen så var det alldeles perfekt temperatur i skuggan. Det var helt underbart, och självklart tog jag med mig kameran:)

Ank och fågelfotografen har vart i farten:)




Övriga bilder på bla. en liten söt fluga och caféet vid dammen



En rolig bild på Anton som jag tog när han pruttade med munnen:D


Helt galen i bilder är jag:) Det är så roligt att fota!

Och äntligen har Antons första tand tittat fram så här efter nio månader. Det var inte där nere som på de flesta andra barn, utan där uppe! Jag ser massor av tänder bakom tandköttet som snart är påväg igenom, så de kommer väl fort nu en efter en:) Äntligen!!

Och idag kom ett brev om att Anton fått dagisplats.... I Säve!! Det går ju faan inte... Vi bor i Tuve och Alexander går på dagis här i Tuve. Vi kan ju inte lämna av ett barn här och sedan åka en mil för att lämna av nästa, nej nej nej! Jag hade inte ens lagt in det som önskemål att få komma till ett dagis där vi inte ens bor.. Fem dagis i Tuve hade jag satt upp som önskemål. Har det blivit så mycket barn? Nu får folk ta det lite lugnt tycker jag;) eller använd skydd... mitt barn ska ha dagisplats! Jaja, det är inte hela världen, vi får tacka nej och stå kvar i kön och vänta.. Nån av oss får vara föräldraledig tills han får en plats här i Tuve, och gärna på samma dagis som brorsan!

Well.. Nu ska vi åka iväg och köpa en ny bilbarnstol till Alexander:) Hörs senare.. Puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0