Igår var jag sååå duktig!

Vill bara skriva hur duktig jag var igår.

Vaknade klockan 06 och gav Anton mat, som vanligt. Sedan satte jag igång med ett storkok kallops kan man väl säga, till Anton. Det blev även lite majspuré och ärtpuré.


Kött, majspuré, ärtpuré och morot och palsternackapuré. Det blev mer
kött men jag orkade inte hacka ner allt så det fick frysas in i lite större
bitar=)

Sedan testade jag att göra hemmagjord glass för första gången. Det blev jordgubbsglass och jag blev faktiskt väldigt nöjd! Familjen tyckte mycket om den och allt tog slut=)


3 portioner glass

200-300g färska eller tinade jordgubbar (lite mosade)
2 dl vispgrädde
2 st ägg
5 msk florsocker
2 tsk vanlijsocker

Gör så här

1. Vispa grädden
2. Häll i allt utom jordgubbarna och vispa lite till
3. Häll i bären och vispa tills det är bra blandat
4. Häll allt i en burk med lock och ställ in i frysen ca 4-5 timmar, färdigt!
Svårare är så är det inte=) Det går bra att byta ut jordgubbarna mot andra bär.

Mmm, ibland är jag duktig!
På eftermiddagen gick vi ut allihopa i vårvädret. Det var jättehärligt utom all hundbajs som har legat under snön som kommer upp nu. Äckligt!! Vad är det för äckliga hundägare som inte kan ta upp skiten efter sina hundar?
Det är väl lika mycket ansträngning att ta upp skiten i en påse som att hälla lite snö på den så att den inte syns?
Hoppas ni trampar i skiten själva, SVIN!
Utöver hundbajset var det härligt att se hur mycket snö som har försvunnit. Snart är det riktig vår här, trodde aldrig snön skulle försvinna.


23/2 2010


20/3 2010 på nästan precis samma ställe=)


Alexander kan äntligen samla på pinnar
igen=)

När vi kom in igen vid 17:30 tiden fick barnen bada och leka i vattnet. Sedan var det dags för lördagsmys=)




Puss!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0