God morgon!

Vilken underbar morgon med snö vi har fått idag! Jag hade sånna otroliga julkänslor innan snön, nu vet jag knappt vart jag ska ta vägen:) Jag vill julbaka, julpynta, julhandla, titta på julfilmer och allt som bara går att göra på julen.
Jag älskar julen!!
Vi har ju redan tjuvstartat med julmusten, mums! Julhandla kan man ju nästan börja göra nu också:) Det är ju nästan tid för att köpa julklappar snart, eller hur? Hittade chokladkalendrar i affären igår och funderade på om jag skulle köpa.. men jag väntar nog lite till:) Nu i veckan ska jag iaf gå igenom alla våra julsaker och se vad som är trasigt och behöver slängas och om jag ska köpa något nytt. Kan egentligen vänta med att gå igenom julsakerna till det är dags att ta fram det, men jag vill gå igenom det nu bara för att få se sakerna. Ja! Jag är helt sjuk när det gäller julen.. Borde förmodligen få hjälp för detta:)

Idag ska jag och Alexander hem till Calle, Tilde och Linda för att leka lite, vara ute i snön och äta lunch. Ska bli jätteroligt! Efter vi har vart där åker nog jag och Alexander in till stan och köper vinterskor, jacka och termobyxor till honom och Anton.
Senare i eftermiddag ska vi åka och hämta bilderna på Anton och efter det promenarar vi bort till Christian och Sophia och hälsar på en stund. De bor nästan precis vid Arkadia Foto.

Vi är lite småkrassliga allihop här hemma.. Värst är det med Anton och Fredrik så de får stanna hemma idag. Stackars Anton har hostat precis hela natten.. :( Det är det tråkiga med dessa tider.. Alla dumma förkyldningar man åker på. Men, men åker vi på det nu är vi förhoppningsvis friska i jul:) Hoppas, hoppas!

Denna härliga morgon:) Och det bara fortsätter att snöa!

Kommentarer
Postat av: Cornelia Schmidt

Hoppas att barnen mår snart bättre. Har ni kollat igenom bilderna? Hoppas ni är nöjda.



Hälsningar

Cornelia

2010-11-10 @ 18:57:27
URL: http://www.cornelia-arkadia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0