Trött och lycklig:)

Dålig uppdatering här, men jag är så sjukt trött att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Har inte orkat skriva...
Har sovit en stund idag medan Anton sov, vaknade efter 1 1/2 timma och var inte piggare över huvud taget:) hehe..

I måndags var vi ju och hälsade på morfar på sjukhuset. Jag vet inte om han uppfattade att vi var där i och med att han är nersövd, men Robin la märke till att morfars puls steg när vi pratade med honom. Läget var allvarligt, men stabilt när vi var där. Njurarna har inte kommit igång ännu, men läkarna har kunnat sänka vissa doser medicin så för tillfället verkar det gå sakta men säkert åt rätt håll:) Idag kanske han skulle få lämna respiratorn också. Då kanske vi kan åka dit och få prata med honom på riktigt. Om han orkar med det! Kämpa på morfar!

I tisdags åkte jag, barnen och Carro D hem till Carro P i Kållered. Carro fick en liten Wilma i Juni så vi ville gärna hälsa på:) En sån liten goding! Hon var jätteglad och social. Pratade och skrattade nästan hela tiden. En otroligt söt liten flicka! Det var jättekul att få träffa allihop, det borde göras oftare!

Igår var vi på ostprovning i mammas affär. Lika gott som vanligt, men jag kunde inte dricka något vin och inte äta alla ostar. Tråkigt, men på sätt och vis underbart;) Det var mycket trevligt! Det tycker jag alla borde prova på och det är även perfekt att ge bort presentkort till ost och vinprovning. Eller om man är ett tjej/killgäng som ska ut och ha trevligt så kan man börja kvällen med lite ost och vin:) Mycket lyckat! Hade tagit massa fina bilder, men dom bara försvann efter att jag hade lagt in dom på datorn:(

Och anledningen till min extrema trötthet och att jag inte kan dricka vin och äta alla goda ostar har ju med min graviditet att göra:) Ja, så är det! Vi försöker igen och hoppas på att det går som det ska den här gången. Nu har jag ju flera graviditetssymptom och är överlycklig för mitt illamående och trötthet med mera som man egentligen gärna vill slippa... men när jag fick missfall förra gången så kände jag absolut ingenting. Bara när det högg till i magen då jag gjorde vissa rörelser och så ska det ju inte vara. Allt känns verkligen annorlunda denna gången och jag har en bra känsla, men lite oro känner jag med. Barnmorskan bokade ett tidigt ultraljud till mig denna gången just bara för att det ska kännas bättre för mig och Fredrik att få se ett litet hjärta picka. Så om tre veckor blir det ett tidigt ultraljud.
Det är sagt att det blir i slutet på maj så det är väldigt nytt ännu. Går in i vecka 7 imorn. Så varför berättar vi det så tidigt ifall något händer? Får jag missfall igen så kommer vi ändå tala om att jag har fått missfall så vi kan lika gärna tala om det nu. Behöver inte vänta till efter vecka 12 då risken för missfall sjunker kraftigt. Man kan faktiskt få missfall efter vecka tolv också..
Vi är mycket lyckliga och hoppas på ett tredje barn till våren/sommaren:)

Nu ska jag göra en kopp te och sedan titta på idol och heja på OLLE så klart! Sveriges egen Joaquin Phoenix;)
Geir är ju också grym! Men Olle är ett strå vassare:)

Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0