En dag i stan med hela familjen:)

Igår var jag i stan med Alexander och hälsade på mamma i sin ostaffär, tittade lite i affärer och fikade. Det är verkligen mysigt och han är så lätt att ha med sig överallt, han tycker att allt är så roligt som man gör:)

Igår eftermiddag fick vi fikabesök av Fredriks mamma Ewa, hans syster Mia och Mias lilla dotter Alva. Det var trevligt att sitta och prata en stund och få se hur mycket Alva växer. Hon är snart fyra månader och det händer så mycket i den åldern och de växer otroligt fort. Det är så roligt att se de utvecklas:) Anton vill gärna vara framme och klappa sin lilla kusin hela tiden. Helst i ansiktet, vilket nog inte är så roligt.. men han är iaf väldigt försiktig och snart har han en lillasyster eller lillebror han kan gosa med. Fan vad jag längtar nu:D

Idag var det så otroligt fint väder så hela familjen åkte ner till stan. Vi tänkte ta en promenad nere vid operan men det var rätt kallt när vi kom dit så som tur var fick Alexander syn på det stora hjulet som vi kunde åka. Fredrik ville inte åka med så han och en sovande Anton gick in i älvrummet där man kan se en modell över Göteborg kring älven på vad som är byggt och vad som kommer att byggas.

I hjulet var det varmt och gott och Alexander tyckte det var roligt att få vara så högt upp. Vi stannade allra längst upp en liten stund och det var ju väldigt spännande:) Sedan blev både jag och Alexander rätt uttråkade efter ungefär fem minuter... Man sitter väl där inne i en kvart tror jag.. Det är vackert, men efter några varv är det inte roligt längre.
Efter vi åkt hjulet tänkte vi ta en god fika på nåt mysigt ställe, men första stället vi kom till var McDonald´s och Alexander blev överlycklig för där kan man köpa Shit Pommes Frites som han säger:) Så en lunch på McDonald´s fick det bli..
Efter det gick vi runt och tittade lite och när Anton väl vaknade fick han sin lunch på Åhléns och Alexander tog en piggelin som vanligt. Sedan åkte pojkarna iväg en sväng och jag stannade kvar för att köpa ett par skor och ett par byxor som sitter gott vid min stora mage:) Byxorna var riktigt goa men skorna blev sånna där jävla skavsårs-skor:(

Nu ska jag faktiskt gå och lägga mig för jag är helt slut. Sover nästan inget på nätterna.. Vaknar varje gång jag ska vända på mig, vilket är ofta! Och inatt låg jag vaken mellan tre till halv fem nåt sånt där.. :( Sådär ja, klag klag! Härligt:)

Lite bilder från idag






God natt, gott folk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0