En kväll på två av Göteborgs akuter...

Det var lilla Antons tur igår:( Har vart en gång med Alexander och nu en gång med Anton på akuten så vi springer ju inte ner dörrarna där iaf, thank God! Peppar peppar...

Vi hade inte ens behövt åka dit med facit i hand, men är man ingen läkare så är det svårt att avgöra. Och det känns alltid bäst i en förälders hjärta att ändå kolla upp så att allt är ok.

Vi var ute igår för att möta Fredrik som skulle komma från jobbet. Pojkarna hade jätteroligt och sprang omkring:) Anton efter Alexander så klart, två gapskrattande små pojkar:) Tänkte precis på hur jävla söta och perfekta de är, mina pojkar, och så pang!... så ramlade Anton med huvudet rätt ner i backen:( Tog upp honom och vände hans ansikte mot mig som var helt rött! Blodet bara rann och jag tänkte att han hade slått sönder hela ansiktet, jag var livrädd! Så Antons gosefilt fick bli handduk.. satte ner Anton i barnvagnen, sa till Alexander att vi fick springa in. Fick springa med barnvagnen medan jag torkade bort blod från ansiktet på en stackars skrikande Anton:(

När vi väl kommit in och jag fick tvättat hans ansikte såg jag att det bara var ett jack i pannan på lite drygt en cm så jag ringde till sjukvårdsrådgivningen för att fråga om råd. När jag sitter i kö med Anton i famnen så somnar han och jag tror han svimmar och blir lite smått stressad över att det aldrig blir min tur... När det väl var min tur, typ efter två minuter så hade han vaknat till igen och slutat blöda.
Hon jag pratade med frågade om vi hade någon tejp hemma att tejpa skador med. Det hade vi ju inte så hon tyckte att jag skulle avgöra hur skadan såg ut och bedömma själv om vi skulle åka till akuten. Hennes råd var att vi kanske skulle det bara för att just få det tejpat. Hon lät så lugn och glad så jag själv blev lugnare. Hon rekomenderade att åka till Hisings-akuten, så det fick bli så.

Hela familjen med en väldigt medtagen Anton, två smått oroliga föräldrar och en jätteglad Alexander, packade ihop sig och åkte till Hisings-akuten. Där fick vi inte ens hinna komma in till läkaren utan en sköterska i korridoren stannade och sa att han minsann skulle till barnakuten på östra. Han behövde absolut sövas och sys inom sex timmar! Det är inget de gör på Hisingen så det var bara att åka till nästa ställe, riktigt oroliga igen!

På östra var det rätt lång väntetid.. många ambulanser som kom in med folk igår kväll! Jag och Fredrik blev mer och mer stressade i och med att det skulle sys inom sex timmar.. Anton var jättetrött och Alexander var på toppenhumör för det fanns så roliga leksaker och ett jättefint akvarium där att titta på. Han älskar att gå till doktorn för det är ju så kul där:) Är inte det bra? Helt fantastiskt!
Till slut var blev det iaf vår tur. Vi fick komma in till en underbar läkare som blev så förbannad på hisingsakuten för att de skrämt upp oss och bett oss åka till östra för något som absolut inte behövde sys. De syr helst inte i ansiktet och det borde man veta på hisingen. Föresten var jacket så fint och inte så stort så det räckte med att tejpa det. Något de kunde gjort på hisingen med en gång! Hon tejpade så fint och ursäktade att vi hade behövt komma till östra för att sitta och vänta på något de kunde gjort på första stället.

Jaja, ett onödigt besök på östra men det känns iallafall bra i ett mamma och pappa hjärta att veta att allt är ok med lilla Anton:) Idag är han lika pigg som vanligt, så nån hjärnskakning verkar det ju inte ha blivit heller!

Snart ska jag och Alexander åka ner till stan och mysa. Hälsa på mamma i affären, köpa tejp till skador!!, fika och titta lite i affärer:)

Hörs senare!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0