Hej igen:)

Verkar ha fått skrivlusten tillbaka! Har inte skrivit på snart två månader och kände att jag saknade det. Har alltid vart en som skriver mycket om allt och inget så jag tänkte fortsätta med det nu:)

Idag är en en alldeles underbar dag ute! Solen skiner och det är vindstilla. Fortfarande kallt, men det gör inte så mycket. Solen värmer lite iaf. Har fått igång Robins mobila bredband idag:) Fick låna det och hans bärbara dator medan han och Julia är ute på sin jorden-runt resa. Längtar nästan till vår dator går sönder här hemma, vilket den nog gör snart, så att man kan köpa sig en bärbar och ta med överallt. Bekvämt:) Så nu sitter jag i köket och skriver medan grabbarna äter banan.
Har bakat ett riktigt gott bröd idag:) Skållat fiberrikt bröd, inget speciellt, men väldigt gott! Gjorde lite fel när jag gjorde det så jag hade i dubbelt så mycket mjölk än vad jag skulle, men tillsatte bara lite mer mjöl så blev det bra. Det blev mycket bröd! Riktigt saftigt och gott! Tror nog fasen att mitt recept är bättre än vad som står i boken;) Ska baka imorn också så att man har lite att ta fram från frysen.
Så det blev nybakat bröd och färskpressad apelsinjuice till mellanmål. Pojkarna älskade brödet:)
Har tvättat lite idag också. Det känns så otroligt fräscht när man kan hänga kläderna ute. Det luktar godare och torkar snabbare, härligt!
Ont som fan i ryggen har jag nu:( Det är inte mycket man kan göra på dagarna nu utan att bli helt handikappad efter en stund. Det är ju ändå så skönt att få saker gjort och hålla igång så ryggsmärtan får man väl stå ut med. Förresten KAN jag inte ligga stilla på dagarna. Har två galna pojkar att ta hand om:) Ska börja jobba om en vecka också... Varje fredag och lördag i en månads tid innan jag går på nästa mammaledighet. Så det blir ju inte mycket jobb men det är nog vad jag klarar av nu. Det ska bli roligt tycker jag, men jag tror inte min rygg och feta mage håller med. Jaja, några helger ska allt gå bra:)

Går in i vecka 26 idag.. Bara 14 veckor kvar till beräknad förlossning:) Nu längtar jag otroligt mycket! Känner mig så lycklig och är såå nyfiken på vem som ligger i magen. Bebisen sparkar otroligt mycket nu:) Det känns otroligt bra och Fredrik och barnen kan känna att den sprkar också. Anton förstår dock inget av det för han är ju så liten. Alexander blev förbannad när den sparkade och frågade vad FAAN den sparkar för? Man får ju inte sparkas... :)
Det blir nog roligt så fort den kommer ut:) Han är ju väldigt förtjust i sin yngsta kusin Alva som snart är fyra månader och pratar ofta om henne.

Nej nu MÅSTE jag nog lägga mig i soffan och vila en stund. Sedan får vi gå ut och leka lite och vänta på Fredrik som är hemma strax efter fem.

Hörs senare!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0