Har vart hos barnmorskan idag.

Jag och en hostig Anton har vart hos min barnmorska idag för att kolla min värden, mäta magen och kolla bebisens hjärtljud.
Trodde att Anton skulle vara på dåligt humör när vi var där pga hans förkylning men det gick faktiskt riktigt bra:) Han satt för det mesta med sin snuttefilt i mitt knä och när det var dags att ta fram alla aparater så tyckte han det var väldigt spännande.
Hjärtljuden låg på 142 idag. De har legat på 144 de andra gångerna vilket är något högre an vad mina pojkar hade. Barnmorskan frågade vad jag trodde att det skulle bli. Jag har faktiskt inte haft någon stark känsla denna gången. De andra gångerna har jag vart så säker på att det har legat pojkar i min mage, men nu vet jag inte. Ibland känns det som en pojke ibland som en flicka. Jag sa iaf att det blir nog en pojke till och då gissade hon på en flicka denna gången. Det har de flesta sagt så vi får väl se:) Det spelar absolut ingen roll vad det blir. Det är lika underbart vilket som. Jag förstår inte hur man kan vilja ha det ena mer än det andra. Det man önskar sig är ju en frisk bebis! Jag längtar nåt så otroligt efter vårt lilla liv!
Mitt järnvärde börjar gå upp igen vilket är toppen för det är nu bebisen tar som mest av mig. Blodtrycket var helt perfekt, sockervärdet var helt perfekt.
Magen hade växt 2,5 cm på 3,5 veckor, en liten avvikelse på kurvan men fortfarande helt normalt. Alltid ska det ju vara nåt:)
Jag har börjat få sammandragningar också och frågade om det var normalt att få så tidigt. Det är väldigt olika från graviditet till graviditet. Vissa kan få det från vecka 20 så det kändes rätt skönt att höra. Hon lugnade mig ändå med att hon haft två tjejer i år som fått barn i vecka 28 där barnen vart helt friska vid födseln. Jag går in i vecka 30 imorn så det känns bättre och bättre:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0