Semledagen och förlossningstankar:):):) Härlig kombination;)

MUMS! Älskar semla.... Helst med vaniljkräm istället för mandelmassa men jag orkar inte baka idag så det fick bli vanliga semlor från bageriet. Inte fel det heller, de ser himla goda ut!



Muuuuums!

Pojkarna som inte gillar semla får varsin kanelbulle. Inte fel det heller:)

Det är helt fantastiskt väder ute idag också. Tänkte att jag och Anton skulle gått till lekplatsen efter att vi handlade förut, men han somnade så gott så vi gick faktiskt in så att jag också kan lägga mig en stund.
Får bli lekplatsen efter att vi har hämtat Alexander på dagis istället.

Åh jag tittade på "En unge i minuten" igår på TV. Det börjar ju alltid förlossningsprogram på TV varje gång jag väntar barn, så passande:)
Fredrik tycker inte det är lika roligt som jag att sitta och titta på dessa program och han frågar hur fan jag kan göra det.. Det är ju faktiskt så att, trots smärtan, så är det det mest fantastiska jag någonsin har vart med om. Hade det vart så jävla hemskt hade jag ju verkligen inte valt att gå igenom det en tredje gång. Det GÖR ont, men man är så jävla lycklig när man ligger där och man skrattar åt sig själv efteråt för alla konstiga saker man gör och säger till den stackars personalen som är helt fantastisk. När barnet är ute är det den mest befriande känslan jag nånsin känt. Man känner sig lätt, alla verkar bara försvinner och man har det underbaraste man kan tänka sig på sin mage. Det är en helt fantastisk upplevelse som jag hoppas att alla kommer få vara med om. Förstår inte hur man kan välja bort det!
Sedan att det kan gå fel... usch, det är ju det man är rädd för. Man vet ju faktiskt aldrig. Men har man haft en normal graviditet brukar det ju sluta väl.
Tyckte så synd om henne igår där de fick göra akut kejsarsnitt. Det slutade efter omständigheterna väl, men vilken rädsla och vilken panik innan! Usch.. stackarna! Man kan ju aldrig veta... Det kanske blir min tur denna tredje gång? Fast det tror jag inte...
Ska iaf bara välja lustgas som innan. Då känner man ju värkarna så bra och kan hjälpa till så bra själv och förlossningen går snabbare. När jag skulle få Alexander avtog mina verkar så förlossningen tog lång tid och Alexander mådde inte bra när han kom ut och jag förlorade lite för mkt blod så jag var väck en stund. När jag var vid medvetande igen var det massor av folk i rummet, Alexander var livlös så Fredrik fick inte klippa navelsträngen för de fick ta Alexander och värma honom och försöka få fram ett skrik. Men han skrek aldrig... Till slut fick han fin färg men hade lite för låg temp så han fick ligga och värma sig hos Fredrik. Jag fick inte ens ha honom på magen först:( Hade jag valt till ryggmärgsbedövning kunde det ha slutat illa för Alexander! Med Anton avtog verkarna också, men det var nog för att vattnet inte hade gått så de fick ta hål på hinnorna. Sedan gick det med en väldig fart:D Fredrik fick klippa navelsträngen och jag fick honom på magen. Jag trodde knappt det var sant:D Vilken lycka!
Ska bli spännande att se hur tredje förlossningen blir. Hoppas det går lika fort som det gick att få ut Anton, men att vattnet går innan vi kommer till förlossning utan avtagande verkar. Spännande:)
Men bara lustgas för min del.. Behöver inte massa bedövningar och det är inte alltid det är det bästa...

Nope, nu är det dags för vila innan Anton vaknar.
Hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0