Usch vad trött jag är!

Trots att det äntligen är sol och några plusgrader ute så är jag så fruktansvärt trött. Det finns väl en bra förklaring på det iofs. Ca 10 veckor kvar till beräknad förlossning:) På fredag går jag in i vecka 30. Harregud, det har gått så sjukt fort! Skönt att få sätta en trea först på antal gångna veckor. Bebisen blir bara starkare och starkare i magen och skulle den födas nu så har den goda chanser att överleva och bli frisk. Fast några veckor till kan den allt få ligga kvar. Bestämmer den sig för att komma ut två, tre veckor innan bf är det helt ok! :)
Det är så skönt att den kommer i början på sommaren. Då är de första tre månaderna med den nya bebisen varma. Man behöver inte tänka på dessa jävla overaller, mössor, vantar mm. Bara lätta kläder och ett par skor på barnen så är de färdiga för utomhuslek. Fredrik kommer ju vara ledig mkt de första månaderna för det blir ju i semestertider så vi kommer ha mkt tid tillsammans hela familjen. Då kan han tex. sysselsätta Alexander och Anton medan jag sitter i skuggan och ammar och tar det lugnt. Jag har ju nämligen bestämt att det ska bli en fantastisk sommar i Sverige:) När bebisen sover (som den gör vääldigt mkt den första tiden) så kan jag busa med mina underbara pojkar. Tror det kommer bli en fantastisk sommar! Ska även försöka komma igång med träning så fort som möjligt. Kanske inte börjar tok-träna på en gång, men långa promenader, ut och springa och så. Åååh vad jag längtar till sommaren och jag är så lycklig över att bebisen kommer då!

Igår var jag och Alexander i stan och köpte nya regnkläder och ett par badshorts till honom. Nu när isen smälter behövs det ju regnkläder så att man kan hoppa i vattenpölarna:) Alexander blev så lycklig när jag förklarade det för honom! Kan tänka mig att han har riktigt roligt ute på dagis idag:)
På söndag ska han börja i simskola så därför fick det inhandlas badshorts. Väldigt fräcka med Stålmannen på! Tror de kommer passa honom hela sommaren så då behöver vi inte tänka på det senare. Till helgen får vi handla till Anton. Stövlar har han efter Alexander, men fodrade regnkläder kan behövas.

Nu ska jag lägga mig och vila en stund innan Anton vaknar.
Här kommer Antons favoritlåt som han dansar och hoppar som en galning till :D Det är väl tur att han inte kan sjunga med i låtarna ännu.... :)



Ciao...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0