En helvetesnatt!

Nu känns det att det börjar närma sig förlossning. Jag har haft en sån dålig natt samtidigt som jag har vart så glad för jag har haft värkar. Vill ju att bebisen ska komma ut nu! Igår kväll hade jag så otroligt mycket sammandragningar. Det kom flera stycken på en timma och det tryckte på ganska mycket neråt. Inatt har de inte kommit lika ofta, men ändå några stycken på en timma och det har gjort mer ont. Hade hoppats på att det skulle hålla i sig men imorse var värkarna borta:( Det hade vart så skönt om förlossningen kunde sätta igång nu, men jag kommer säkert gå över tiden igen. Ska ju inte gnälla egentligen. Går in i vecka 38 idag så hur som helst så är det inte många veckor kvar och det har ju vart en fantastisk graviditet. Det är bara det att man längtar så otroligt mycket efter bebisen och man vill slippa sin stora mage och få tillbaka lite energi. Energi när man har småbarn? Ja, faktiskt! Det blir ju jobbigare på ett vis när barnen är utanför magen, men man får ändå sin energi tillbaka för man blir ju sig själv igen.

Anton väckte mig strax efter sex precis som vanligt. Undrar varför han alltid kommer och tar mig i handen och inte sin pappa? Tycker det är mysigt annars och jag har i vanliga fall inget emot att gå upp så tidigt, men idag var jag helt slut efter natten. Var tvungen att lägga mig när Fredrik hade gått upp så det blev ingen frukost med familjen idag. Det gillar jag inte!
Får hoppas att båda pojkarna vill vila lite idag så att vi kan somna alla tre en stund.

Undrar om värkarna kommer tillbaka idag? Hoppas verkligen det:)

Kommentarer
Postat av: Sofie

Spännade, hoppas dom kommer tillbaka å håller i sig, kram

2011-05-13 @ 10:52:18
URL: http://lysvret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0