Mysig fikadag.

Det har som vanligt vart en varm och go dag idag. Jag och Anton lämnade Alexander på dagis vid nio och sedan gick vi våran vanliga runda ner till Antons favoritgunga och gungade en stund. Sedan gick vi och tittade på lite fåglar, stenar, pinnar och andra spännande saker:)

När vi kom in strax innan tio somnade vi båda två i vår säng. Det var riktigt skönt att få sova en stund faktiskt. Imorse var jag helt slut så en timmas sömn gjorde gott. Efter vilan var det bara att sätta igång med städning och tvättning och lite packning av BB-väskan. Känner att det nu ikväll har kommit en hel del sammandragningar. Ganska många på en timme faktiskt så man kanske skulle ta och packa färdigt väskan snart...

Efter vi hämtat Alexander på dagis idag så gick vi till lekplatsen och fikade med Linda, Calle och Tilde. Det var riktigt mysigt och lagom varmt. Det var helt perfekt att sätta sig vid lekplatsen så att barnen kunde springa omkring för sig själva och leka med lite olika saker. Annars finns ju den mysiga parken (som jag inte vet namnet på) där man kan mata ankorna och ha det gott, men den ligger en bit bort. Sist jag gick dit med pojkarna så blev det lite jobbigt för ryggen och magen. Tror barnen uppskattar lekplatsen bättre:) Det var väldigt trevligt iaf och det känns skönt att man har hela sommaren framför sig att göra sånna här utflykter. Snart med en liten bebis i barnvagnen:) Myspys!!!

Ikväll har Robin och Julia vart här och kollat in våra väggar efter att vi målade om. De har ju inte vart här sedan de åkte på sin jorden-runt-resa. Vi åt lite middag tillsammans och tog en fika på det:) Trevligt att sitta och prata lite.

Nu tänkte jag sätta mig och titta på kvalet inför melodifestivalen. Får väl hoppas att Eric Saade går vidare. Ser nu att Alexander ligger och sover i soffan... Jag som hade lovat honom att få titta på Eric Saade idag. Trodde kvalet började vid åtta, men det var visst nio. Nu kommer han bli besviken för att att han missade detta, stackarn:( 
Tur att man kan se det på datorn i efterhand!

Nu ska jag lägga mig i soffan och njuta av mina sammandragningar:)

Här satt vi och fikade idag


Och här tyckte Anton att han satt bra. Vid sopnerkasten.... :)


Anton med mord i blicken...


Söta Tilde:)



Kommentarer
Postat av: Linda

Så fina kort! Bäst är det på Anton vid soptunnorna :) Se nu till att sammandragningarna håller i sig så ska du se att du slipper din stora mage snart! Vi ses! Vi kommer på gårdsfesten på tisdag, Johan hinner! Kram

2011-05-12 @ 22:09:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0