Söndag 22/5 2011

Idag har vi vart på middag hos mamma och pappa igen. Det har blivit mycket middagar hos mamma och pappa den senaste tiden, men det gör mig ingenting:) Det är alltid trevligt att träffas och själv har jag sådan idétorka på maträtter just nu så det är skönt att få komma till någon annan som är bra på att hitta på god mat.

Anledningen till att vi skulle dit egentligen var att vi trodde att det var morsdag denna söndagen. Både jag och mamma trodde det och gubbarna hade väl inte en tanke på att morsdag snart inträffar. Vi är inte så väldigt noga med det där som kanske märks, men det är ändå en bra anledning till att träffas så därför bestämde vi middag hos mamma och pappa. Vi fick igår reda på att det inte är morsdag för än nästa söndag, men varför ändra planerna?

Idag bjöd de på god kalvgryta och till efterrätt chokladmousse. Det var otroligt gott! Lika gott som vanligt:) Vi åkte hem efter efterrätten faktiskt.. Vi har som vanligt ett skrikigt barn och ett väldigt aktivt barn.. Både jag och Fredrik var väldigt trötta idag och jag känner att jag inte orkar ta hänsyn till alla andra just nu så det var gott att åka hem. Vi hade väldigt trevligt också, men orken har tagit slut för min del. Jag hoppas min pappa har rätt som tror att bebisen har kommit inom en vecka! Det blir ju mycket jobb med tre barn, men man är aldrig så trött som när man är gravid och framförallt är man aldrig så trött annars som man är i slutet av en graviditet. Jag har skrivit det förut, men nu vill jag bara ha vår lilla bebis hos oss, jag vill bli mig själv igen, få tillbaka min energi, slippa en tung tjock mage, slippa ryggont, kunna gå på toaletten normalt osv..
Jag saknar mig själv!

Nu ska jag gå och lägga mig. Det har vart en lugn och skön kväll hemma faktiskt. Det är konstigt för så fort vi kommer hit hem så blir Alexander mycket lugnare och Anton slutar skrika. Det är såå skönt!
Klockan nio imorn ska vi göra ett nytt försök med Alexanders syntest på bvc :S Han har lovat mig att han ska göra det imorn. Vi får hoppas att han är lika positiv när vi kommer dit:) Mamma och pappa kommer och passar Anton så länge.
Nu är det dags att sova! God natt alla glada...  :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0