Igår

Var hos barnmorskan igår igen. Det gick jättebra:) Vi pratade om hur graviditeten har vart och om hur de tidigare graviditeterna och förlossningarna har vart. Vi pratade även om vilken typ av smärtlindring jag är intresserad av vid förlossningen nu när det snart kan vara dags när som helst. Jag kommer använda bara lustgas denna gången också. Den har hjälpt mig otroligt bra innan och lite smärta får man väl tåla;) Nej då... Det är så otroligt olika från folk till folk det där. Jag tycker inte värkarna har vart så farliga att jag ska behöva massa bedövning, och väljer man tex ryggmärgsbedövning kan ju förlossningen dra ut på tiden. Det är inte alltid det är så bra och det är väl lika bra att få förlossningen överstökad? Det är ju det underbara efter fölossningen man bara väntar på!

Hur som helst.. vi kollade ju blodvärdet som var lite lågt, men absolut ingen fara. För min egen skull ska jag väl se till att få upp det. Får hitta någon god mat som är rik på järn:)
Sockervärdet och blodtrycket låg perfekt!
Bebisens hjärtljud låg på 153. Det är ju högt och då "ska" det vara en tjej, vilket jag har märkt inte behöver stämma:) Vi får se vem som tittar ut!
Bebisens huvud var knappt ruckbart  denna gången vilket betyder att den har sjunkit längre ner och ingen navelsträng ligger i vägen och kan inte komma i vägen nu heller. Det var riktigt skönt att höra!
Allt var verkligen kanon så nu tycker vi att bebisen kan ta och komma:)

Igår eftermiddag var det gårdsfest på Alexanders dagis också. Jag var så illamående hela dagen igår så jag följde bara med och tittade när barnen skulle sjunga sedan gick jag och Anton hem. Det är tur att man bor granne med dagis:) Fredrik och Alexander stannade så klart tills det var slut och de hade väldigt trevligt. Nästa gång tänker jag stanna också, det är väldigt mysigt med gårdsfesterna!

Idag har vart en bättre dag. Jag var riktigt trött på förmiddagen, men både jag och Anton sov ca 2 timmar efter lunch vilket gjorde riktigt gott. Nu är det dags att krypa i säng igen. God natt...

Alexander såg nöjd och glad ut när de sjöng på dagis:)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0