Då var denna helgen slut också. Tycker tid...

Då var denna helgen slut också. Tycker tiden går alldeles för fort... I och för sig vill jag att tiden ska gå fort fram till 1 maj när vi åker till New York, men samtidigt så vill jag att tiden ska gå väldigt långsamt. Jag tycker att barnen växer så otroligt fort. Tänk om tiden kunde stanna för ett tag så att man bara får mysa med dom nu när dom är så små:) Helgen har vart lugn. Vi har för en gångs skull bara vart hemma... I stort sätt:) Vi var och handlade lite gott pålägg och goda ostar hos mamma igår. Smaskens!! Och idag har jag vart på hisingsakuten. Jag har fått massor av röda och blå prickar på mina ben så jag ringde sjukvårdsrådgivningen. Hon jag pratade med tog det väldigt allvarligt och frågade massa saker om min infektion jag hade för några veckor sedan och så frågade hon om prickarna bleknade när jag tryckte hårt på dom, vilket dom inte gjorde. "Det här är väldigt viktigt. Hisingsakuten stänger kl 16. Du tar dig dit NU! I och med att prickarna inte bleknade när du tryckte på dom kan det betyda att du har fått en blödning" sa hon till mig. Lite smått vettskrämd var det bara att bege sig till akuten.. Där var läkaren dock väldigt lugn.. "Ingen fara, ingen fara. Man kan få prickar i huden. När man föds har man inga prickar, men efter hand får man fler och fler". Jag tycker bara att man inte får massor av röda prickar över en natt som ska vara på mina ben resten av livet. Inte snyggt! Läkaren sa att om de inte försvunnit om tio dagar skulle jag gå till vårdcentralen för att ta lite prover, och om jag börjar blöda näsblod eller från tandköttet så är det direkt in till östras akut som gäller. Får hoppas att det inte blir så! Så här går jag och vet ingenting och jag hatar det! Tror inte det är nåt allvarligt med mig, men jag vill ändå veta vad det är för prickar! Nej, nu är det time att sova så att jag orkar med dagen imorn:) God natt!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0